جمعه، 28 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » جامعه » خدمت رسانی و محرومیت زدایی وظیفه بسیج است/ ابتکار اصفهان در ایجاد سامانه اقتصاد مقاومتی 

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان: 

خدمت رسانی و محرومیت زدایی وظیفه بسیج است/ ابتکار اصفهان در ایجاد سامانه اقتصاد مقاومتی 

کد خبر: 10568

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان با بیان اینکه وظیفه بسیج خدمت رسانی و محرومیت زدایی است، گفت: بسیج سازندگی به فرمان مقام معظم رهبری برای کمک به نظام و مردم تاسیس و در این عرصه با فعالیت های جهادی کارنامه درخشانی در خدمت رسانی از خود نشان داده است.

رخدادشهر: سرهنگ پاسدار حسن عجمی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران و فعالان فضای مجازی با اشاره به 17 اردیبهشت سالروز صدور فرمان رهبری برای تشکیل بسیج سازندگی گفت: فعالیت های بسیج سازندگی در 4 محور خدمت رسانی، محرومیت زدایی، اقتصاد مقاومتی و حرکت های جهادی تدوین و در حال اجرا است.

عجمی با تاکید بر عملکرد تاثیرگذار بسیج سازندگی در کمک به مردم و نظام اظهار داشت: در ایام کرونا مشارکت و حضور نیروی های جهادی بسیج در ضدعفونی کردن مراکز خدماتی، درمانی و منازل بیماران کرونایی نیازمند نقش مهمی در کنترل بیماری داشت. 

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان با اشاره به ایجاد کارگاه های متعدد تولید ماسک در سطح کشور در دوران همه گیری بیماری کرونا ادامه داد: حرکت گروه های جهادی در تولید و عرضه ماسک سبب شد تا در ایام بیماری در داخل کشور با کمبود ماسک روبه رو نشویم.

عجمی مشارکت گروه های جهادی در برنامه های بیماریابی و مراقبت از بیماران با همکاری دانشگاه های علوم پزشکی را یکی دیگر از دستاوردهای این گروه در ایام کرونا عنوان کرد که نقش کمکی موثری به سیستم درمان داشت.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان ایجاد صندوق های قرض الحسنه برای کمک به بهبود کسب و کار مردم در ایام کرونا را یکی دیگر از اقدامات این سازمان در ایام کرونا عنوان کرد و ادامه داد: در این ایام بیش از 3 میلیون بسته معیشتی بین افراد نیازمند توزیع شد.

توزیع 3 هزار جهیزیه در قالب پویش کمک مومنانه 

عجمی با اشاره به فعالیت های بسیج سازندگی در بحث ازدواج آسان جوانان افزود: در قالب پویش کمک مومنانه بیش از 3 هزار جهیزیه با همکاری سپاه، بسیج و خیرین تهیه و به افراد نیازمند اهدا شده است.

آزاد سازی 70 زندانی و برگزاری پویش کاسب امین برای فروش محصولات با قیمت ارزان تر به خریدان بخشی دیگر از فعالیت های بسیج سازندگی در حوزه خدمت رسانی است.

تامین آب شرب پایدار برای 40 روستای شهرستان نایین 

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان با اشاره به تشکیل قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) در کشور برای مقابل با بحران آب و تامین آب شرب پایدار مناطق روستایی در کشور گفت: تامین آب شرب پایدار برای روستایی شهرستان های نایین، سمیرم و فریدون شهر در دستور سازمان قرار گرفته و در حال حاضر به کمک نیرو های بسیج سازندگی 40 روستایی شهرستان نایین از آب شرب پایدار بهره مند هستند.

به گفته عجمی ساخت مسکن محرومین، مرمت قنات ها، آسفالت جاده های روستایی و جاده های مزارع، انجام آبیاری کم فشار و ساخت استخرهای ذخیره آب بخشی از فعالیت های نیروهای جهادی در حوزه محرومیت زدایی است.

مصرف 4500 تن قیر برای ساخت جاده های روستایی و بین مزراع 

وی استفاده از 4 هزار و 500 تن قیر در آسفالت جاده های بین مزارع را یکی از دستاوردهای این سازمان در حوزه محرومیت زدایی دانست و گفت: با همکاری آموزش و پرورش و دانش آموزان 550 مدرسه در طرح شهید عجمیان مشارکت کردند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان درخصوص فعالیت های این سازمان در حوزه اقتصاد مقاومتی افزود: با همکاری سازمان بسیج سازندگی هزار و 449 قرض الحسنه برای کمک به مردم راه اندازی شده و تسهیل گران آموزش دیده اند.

عجمی با اشاره به ایجاد سامانه اقتصاد مقاوتی به ابتکار استان اصفهان گفت: از دی ماه سال گذشته تاکنون 190 میلیارد تومان وام به کارفرمایان صنعتی پرداخت شده است.

وی با اشاره به پرداخت 130 میلیاردتومان وام کارآفرینی به شرکت های دانش بیان افزود: این سامانه در حوزه مشاغل زودبازده و خانگی نیز فعالیت های گسترده ای انجام داده است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان نصب هزار پنل خورشیدی تا پایان سال گذشته در استان را یکی دیگر از اقدامات موثر سازمان در حوزه طرح های جهادی عنوان کرد و اظهار داشت: در جهت تامین برق مورد نیاز استان دو مزرعه خورشیدی با ظرفیت 30 کیلو واتی در شهرستان آران و بیدگل ایجاد شده است.

عجمی با اشاره به فعالیت های متعدد گروه های جهادی ادامه داد: در حال حاضر 2 هزار و 400 گروه جهادی در سامانه اطلس ثبت شده که این گروه ها در 10 استان کشور مشغول به فعالیت می باشند.

عجمی با تاکید بر آثار فرهنگی و اجتماعی فعالیت گروه های جهادی گفت: امروز حرکت های جهادی می تواند یک کارخانه انسان سازی برای جوانان باشد.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان در خصوص برنامه های این سازمان در هفته پیش رو گفت: توزیع 15 هزار بسته معیشتی، اهدای 72 سری جهیزیه، آزادسازی 200 زندانی و افتتاح 350 نیروگاه پنل خورشیدی با ظرفیت 5 کیلو وات بخشی از برنامه های سازمان به مناسب گرامی داشت هفته جهاد سازندگی است.

عجمی با بیان اینکه ظرفیت های مردمی ظرفیت های بی بدیلی است، گفت: باید برای آبادانی کشور از این ظرفیت های عظیم مردمی استفاده نماییم.

اشتغال زایی برای 1640 نفر 

عماد مرادی، مدیر قرارگاه اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی استان اصفهان نیز در این جلسه با اشاره به فعالیت های انجام شده در حوزه اقتصاد مقاومتی گفت: پرداخت تسهیلات کارفرمایی با سقف 4 میلیارد تومان برای توسعه و حمایت از صنعت و تسهیلات خویش فرمایی از 150 تا 300 میلیون تومان با نرخ 4 درصد و پرداخت 7 ساله بخشی از کمک های سازمان در جهت رونق کسب و کار بوده است.

به گزارش رخدادشهر،مرادی مشارکت سازمان بسیج سازندگی در کاشت 2 میلیون بذر و نهال در راستای هدف کاشت یک میلیارد درخت و مشارکت در کاشت 5 هزار هکتار برای مقابله با بیابان زایی و کاهش گرد و غبار را بخشی از دستاوردهای سازمان در حوزه اقتصاد مقاومتی عنوان کرد.

مدیر قرارگاه اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی استان اصفهان گفت: تاکنون 7 هزار و600 نفر در سامانه اقتصاد مقاومتی ثبت نام کرده که از این تعداد 4 هزار نفر بررسی و هزار و 450 نفر برای دریافت وام به بانک های عامل معرفی شدند و ماحصل این فعالیت اشتغال هزار و 640 نفر شده است.

 انتهای پیام/

 

 

 

 

دسته بندی: جامعه
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید